Од 21.3. до 8.4.

Чини се да су трендови и феномени хиперглобализације, као и незаустављиво срљање света ка општем упаланчењу, кључне тачке за разумевање радова Соње Гајић. Друштво у ком еротику замењује порнографија, елитизам неофеудализам, а политичку коректност ауторитаризам, захтева да буде посматрано кроз оптику отровног, циничног хумора – а у Соњином раду налазимо све те елементе; било да је у питању Пинк Пантер, или пак напетост екстремитета приликом извођења Аштанга јоге, призори и композиције које Соња ствара на духовит начин изврћу руглу вредности конзумеристичког друштва. Неоромантични сентимент према Индији, злоупотребљен за оживљавање погрешног читања Вебера (који за циљ има схватање тела као инструмент за производњу добара), те изолованост и самодовољност институција високе културе, тај перпетуум мобиле разобрученог неолибералног приступа капиталу без одговарајуће контратеже, резултирали су делима представљеним на овој изложби. Свако од њих, формално беспрекорно изведено, буја од дијалектичке напетости. Међусобно у контрасту, стварају јединствену целину супротстављених материјала, форми и облика, подстичу на запитаност, и захтевају нашу пажњу. Можда чак измаме и понеки осмех. А то је, на крају крајева, оно што – као публика – само можемо пожелети.

Лука Трипковић

Соња Гајић је рођена 1986. у Београду. Мастер студије завршила је на Факултету ликовних уметности, у класи професора Вељка Лалића. Тренутно је на докторским студијама на Факултету ликовних уметности. Добитница је награде „Илија Коларевић вајар“, повеље и плакете, за велики акт. Учесница је на многим групним изложбама у земљи и иностранству. Њена дела се налазе у збиркама колекционара уметности. Од 2013. запослена је у Немачкој школи Београд (ДСБ) као професор ликовног. Ово је њена четврта самостална изложба.

2008/2014 – „Идоломашине“, Галерија ФЛУ, Београд
2013 – „Колажи и скулптуре“, Галерија Дунав осигурања „Дунав Арс“, Београд
2008 – Самостална изложба, Галерија „Happy Gallery“, Студентски културни центар (СКЦ), Београд