Синиша Илић
Оријентација у 100 револуција
Инсталација у простору
Кустоскиња изложбе Марина Мартић
Оријентација у 100 револуција је дигитално одштампана слика на текстилу површине сто квадратних метара. Слика је апстрактна, деконструисана мапа света. Наратив слике и њене ликовне референце испитују односе слике и текста, односно, начин на који апстрактна слика постаје додатно означена, а потом и преишчитана другим системима знакова и знања, конкретно, текстом и историјом.
Слика је настала као део истоимене изведбене структуре у којој она функционише као перформативни објекат, на танкој линији између иницијатора изведбене активности и ‘превелике реквизите’, а чији потенцијал лежи у могућности да заједничком акцијом публике прекрије све друге објекте у простору изведбе. Оваква изведбена акција може бити додатно интерпретирана унутар оквира два текстуална прилога; хронолошко-географско-историјског списка револуција и друштвених немира који су се десили у протеклих сто година и фрагмента из романа Песма Оскара Давича у којем аутор набраја различите групе, идентитете и ентитете чија је кртичка реч и акција потребна да се деси побуна. Изведба текста праћена је минималном кореографијом усмеравња прста ка различитим местима на слици, арбитрарно дефинишући фиктивна места на слици као просторе жаришта и оријентисања на у овом случају деконструисаној политичкој мапи света.
У Галерији Илије М. Коларца изложени су: слика, објекти и документација изведбе.
Иницијално рад је конципиран у сарадњи са позоришним редитељем Бојаном Ђорђевом, поводом стогодишњице Октобарске револуције. Пројекат је до сада представљен у Галерији Надежда Петровић у Чачку, Komuna Warszawa у Варшави и у оквиру конференције/изложбе Aftermaths and Transformations: October Revolution 1917 Revisited у Бечу. Рад је реализован уз подршку Галерије Надежда Петровић из Чачка и кроз пројекат Create to Connect.
Синиша Илић (1977. Београд) визуелни је уметник који ради и у области извођачких уметности. Његов рад укључује цртање, сликање, инсталације, видео и уметничке књиге. Илићева пракса се бави друштвеним феноменима и механизмима, истражујући облике рада, напетости, социјалног насиља и стања несигурности. Илић сарађује са различитим уметницима и ауторима на низу заједничких пројеката. Суоснивач уметничко-теоријске платформе TkH (2001-2017). Приказивао је своје радове: Артикулација 1, евангелистичка црква Панчево, На леђима палих дивова, Индустријско бијеналe у Ријеци, Јање моје мало, Галерија Нова у Загребу, Галеријa Апотека у Водњану, у центру Жорж Помпиду и Кадист фондацији у Паризу; у лондонским галеријама Тејт модерн, Калверт 22 и Фордам; Уралском бијеналу у Јекатеринбургу, на Лофотен фестивалу у Норвешкој; Residency Unlimited у Њујорку; Музеју савремене уметности и Местном музеју у Љубљани; Open space у Бечу; Културном центру, Октобарском салону, Музеју савремене уметности у Београду; ДЕПО у Истанбулу; Галерији Арсенал у Бјалистоку; Tennis Palace музеју у Хелсинкију.
http://sinisailic.blogspot.com