Галерија
 

јун 2017
П У С Ч П С Н
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Архива

Ministarstvo kulture GRB ISPISI

Sekretarijat za kulturu grada beogradalogo

Logo Telekom Srbija full color-page-001

sava-logo

ERSTE BANK LOGO PLAVA POZADINA

tejk_over

Уторак, 6. јун у 19 сати - отварање изложбе скулптура ДИСКОРД Милана Кулића


Изложба ће бити отворена до 24. јуна 2017, сваког дана од 10 до 20 сати (сем недеље).

 

 

 1_1.jpg

 

 skulpture_1_resize.jpg

 

IMG_0013.jpg

 

IMG_0019.jpg

 

IMG_0016.jpg

 

IMG_0005.jpg

 

IMG_0001.jpg

 

 

IMG_0006.jpg

ДИСКОРД – крајњи контраст који се може односити на све визуелне елементе (као  што су облик, боја, величина) и представља највеће интервале њихових вредности (плошност наспрам пластичности, велико наспрам малог, црно наспрам белог).

 

 

 

Изложене скулптуре минималног су израза, очишћене од вишка информација и настале су као резултат аналитичког истраживања основних елемената скулптуре као тродимензионалног објекта (истраживања пропорције, масе, волумена, равнотеже, ритма). Употребљени материјал је прилагођен функцији и значењу саме идеје: добијени облици нису архетипске, симболичне или митске пројекције неког ванпластичког садржаја већ постају реална присутност једне описне, предметне и чисте геометријске форме. Форма је представљена у њеној пуној просторној стварности и постаје знак огољених појмова масе, тежине и гравитације који су третирани кроз општа и константна својства материје.

 

Скулптуре су груписане у две целине и упућују посматрача да занемари информације које носи свака од њих да би прво перципирао њихов међусобни однос. На тај начин, свака скулптура је првенствено сведена само на форму – облик која своје пуно значење добија тек у кохезији са осталим скулптурама – формама у одређеном простору. Наспрам сваке групације скулптура постављен је њихов опажајни дискорд: у истом међусобном односу распоређен је дводимензионални запис њихових просторних форми у виду дигиталних фотографија које су потпуним затамњењем очишћене од „сувишних“ детаља; форма је тако у својој дводимензионалној представи изгубила све ознаке просторности и тиме сведена на црну површину.

 

 

 

Облик уметничког дела представља продукт организације, распореда и односа елемената који га чине - апстрактне геометријске композиције стога се могу одредити као дводимензионалне или тродимензионалне визуелне структуре  сачињене од једноставних, јасних, монохромних површина или просторних елемената. Представљање визуелно различитих записа истог објекта иницира питање истинитости и правилности његовог перцепирања. Човек сваки облик који опажа не може одвојити од простора који га окружује. Опажање је први непосредни вид сазнања, док је „простор нужна представа а приори која чини основ свих спољашњих опажаја“, наводи Кант. Ликовним језиком речено, форма се издваја у односу на основу, при чему количина информација које посматрачево око прима зависи од количине светлости. Уколико је форма премало или превише осветљена, њени опажајни квалитети су редуковани, па тако тродимензионалне форме губе чак и  показатеље своје просторности уколико нема довољно светла које би указало на њих.

 

Милан Кулић (1988. Нови Сад)

Завршио основне и мастер академске студије на Вајарском одсеку Факултета ликовних

уметности у Београду. Тренутно на докторским студијама на истом факултету (ментор

ванр. проф. др Радош Антонијевић). Током летњег семестра школске 2012/13 године био је

демонстратор на Вајарском одсеку Факултета ликовних уметности. 

САМОСТАЛНЕ ИЗЛОЖБЕ

-              2016, Разговор о простору II, Народни музеј, Смедеревска Паланка

-              2016, Разговор о простору I, Музеј Horeum Marge Ravno, Ћуприја

-              2016, Скулптуре, Културни центар, Горњи Милановац

-              2016, Скулптуре скулптура, Ликовни салон Културног центра, Нови Сад

-              2016, Односи просторних облика, Галерија 73, Београд

-              2011, Скулптуре, Културни центар, Рума

Учествовао на великом броју колективних изложби у земљи и иностранству (Немачка, Италија,

Канада). Добитник је више награда током школовања - награда Сретен Стојановић, за резултате

у скулптури (2011) и Награда за скулптуру у материјалу СО Савски венац (2010. и 2012).

Стипендиста Фонда за младе таленте (2009. и 2011) као и Министарства просвете, науке и

технолошког развоја, где је од 2014. године ангажован на пројекту Друштво,

духовно-материјална култура и комуникације у праисторији и раној историји Балкана

при Балканолошком институту САНУ.

Члан Удружења ликовних уметника Србије (УЛУС).

 

Контакт:

Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.